Avtalsvillkor
Betalningssätt
Klarnas omfattande urval av betalsätt
Vi använder Klarna för betalning av beställningar. Klarna är ett mångsidigt, flexibelt och tryggt sätt att betala inköp på nätet. Det är också väldigt lätt att använda.
Du kan betala din beställning tryggt direkt med din egen nätbank.
Du kan betala din beställning med ditt eget betalkort (till exempel Visa, MasterCard, bankkort). Kortet måste bara stödja betalning på nätet.
Du kan beställa våra produkter också med fakturan. Du kommer att få fakturan via e-post samtidigt, när vi postar dina produkter. Du kan lära känna våra produkter i fred och betala med fakturan därefter – utan extra kostnader. För att välja fakturan måste du fylla i ditt personnummer för Klarna betalningssättkontrol.
Du kan betala också med delbetalning i din egen takt. För att välja en flexibel delbetalning måste du fylla i ditt personnummer för Klarna betalningssättkontroll.
PayPal-betalning
Du kan betala ditt inköp med säkert och populärt Paypal-betalsätt.
Med PayPal-betalsätt kan du betala med ditt eget PayPal-konto eller också utan konto. Vänligen följ anvisning, när du går till PayPal-betalsättsidan.
Leveranssätt
Vi levererar beställningar huvudsakligen med finska Posten eller PostNord leveransservice. Den slutliga leveransen i målland kan också hända via någon annan operatör.
Som leveranssätt kan du välja ett billigt Priority-brev direkt till brevlåda. Leveransen som Priority-brev är normalt möjlig bara för beställningar med 1-6 produkter. Brevleveranser har ingen försändelseuppföljning.
Du kan också välja en paketleverans till uthämtningsställe eller direkt till dörren som leveranssätt. Paketleveranser kan du följa upp med en uppföljningskod.
Leveranskostnader
Gällande leveranspris för alla tillgängliga leveranssätt kan du se på varukorg-sidan. Tillgängliga leveranssätt kan variera beroende på försändelsens storlek eller målland.
Leveranstid
Vi skickar våra produkter från Finland, från vår verkstad i Hyvinge. Normal leveranstid för beställningar är 5-10 vardagar, men på grund av den aktuella situationen kan det förekomma förseningar.
Beställning till Norge
Vårt företag är med i det norska VOEC (VAT On E-Commerce) skattesystemet. Alla våra pris i webbutiken redan innehåller mervärdesskatten. När du beställer i vår webbutik, betalar du mervärdesskatten vid köpet och du behöver inte att betala mervärdesskatten eller tullavgifter efter beställningen.
Mer information om VOEC-skattesystem hittar du här: www.skatteetaten.no/en/person/duties/purchases-from-abroad/nettbutikker-og-e-markedsplasser-som-er-registrert-i-voec-registeret/
Utbytes- och returrätt
Som konsument har du rätt att avbeställa inom fjorton (14) dagar efter mottagandet av beställning. Varan/Varor ska returneras inom 14 dagar efter att ångeranmälan har gjorts. Varor och förpackningar måste vara oförändrad och i ursprungligt skick.
Om du vill byta eller returnera produkten, önskar vi att du ta kontakt med oss på förhand. Så kan vi tillsammans hitta dig det bästa alternativet.
Om du redan har beslutat att returnera din beställning, vänligen skicka den till oss i samma förpackning, som har använts vid leveransen. Vänligen bifoga med också följesedeln. Kunden måste betala kostnader för att returnera varan, om det finns inget speciellt avtal med oss. Summan av returkostnader beror på mängden och vikten av produkter. Postkontor personal kan berätta det exakta priset, när de har mätt vikten och storleken av leveransen.
Returer måste skickas till adressen:
Klipsutin / Tajeti Company Oy
Talvisillankatu 15 B 10
05860 Hyvinge
Finland
När vi har mottagit din retur, returnerar vi dig priset av din beställning inom 14 dagar.
Garanti
Vi ger kvalitetsgaranti för alla våra produkter. Om det har hänt någonting med din produkt eller du har några frågor, ta kontakt med oss. Vänligen notera, att garanti täcker ingen nötning, som kommer från normalt bruk.
Pris i vår webbutik
Beställningsavtalet göras enligt pris, som gäller när man gör avtalet. Speciella pris (liksom specialerbjudande) står i webbutikens produktlistning eller på sidor, som berättar om enskilda produkter.
Vi förbehåller oss rätten till prisändringar när som helst utan föregående besked. Prisändringar gäller bara för beställningar, som är gjort efter prisändringar.
Vi förbehåller oss rätten att annullera sändning av produkter, som har haft tydligt felt pris i vår webbutik.
Registering
Det är helt frivilligt att registera ett användarkonto, när man gör en beställning. Genom att registera ett användarkonto kan du till exempel se alla dina nya och gamla beställningar.
Dataskydd
Vi tryggar alla uppgifter om våra kunder. Du kan läsa mer från vår dataskyddsbeskrivningen.
Tvistsituationer
Vid tvister som vi inte lyckas lösa, kan konsumentkunden vända sig till Almänna reklamationsnämnden www.arn.se.